Välkommen!

Bakom nyfiQen står en småbarnsmamma med stort intresse för färg och form. Vid sidan av mitt ordinarie heltidsarbete försöker jag producera två kollektioner per år. Jag syr mjuka och sköna barnkläder i god kvalité i glada färger med små detaljer som ”sticker ut”. Kläderna skall passa lika bra för såväl flickor som pojkar och finns i storlek 62 upp till 116 cl. Tygerna jag använder tillverkas företrädesvis i Sverige och Danmark. Grundkollektionen består av byxor, tröjor, tunikor och klänningar men jag syr även upp på beställning. Förutom barnkläder så kan du hitta tillbehör såsom haklappar, dreggelscarfar, väskor, filtar, blöjfodral.


..

Klänning - Allie



Enkel trikåklänning i kort och snäv modell utan ärm med. En lättanvänd modell då den passar lika bra en varm sommardag som vintertid med en långärmat tröja och pantalonger eller byxor inunder.


På dockorna kan ni se tre varianter på hur man kan bära denna klänning och ett bevis på att klänningen har lång användningstid. Till höger en klänningen i en storlek större än normalt - lös och ledig med lite längd. Till vänster i en storlek för liten och då blir det mer som ett lite längre linne i utställd modell. "Minstingen" bär klännningen i passande storlek. Sommarsval och härlig!



Färg:
Mörkblå med stjärnor och rött kantband nedtill och i ärm och halsringning.

Storlek:
62/68, 74/80, 86/92, 98/104 och 110/116



Pris: 240 kr