Välkommen!

Bakom nyfiQen står en småbarnsmamma med stort intresse för färg och form. Vid sidan av mitt ordinarie heltidsarbete försöker jag producera två kollektioner per år. Jag syr mjuka och sköna barnkläder i god kvalité i glada färger med små detaljer som ”sticker ut”. Kläderna skall passa lika bra för såväl flickor som pojkar och finns i storlek 62 upp till 116 cl. Tygerna jag använder tillverkas företrädesvis i Sverige och Danmark. Grundkollektionen består av byxor, tröjor, tunikor och klänningar men jag syr även upp på beställning. Förutom barnkläder så kan du hitta tillbehör såsom haklappar, dreggelscarfar, väskor, filtar, blöjfodral.


..

Försening!

Vårkollektionen är på gång.

Större delen av kollektionen ligger färdigsydd här hemma, men på grund av min ovana som tidsoptimist så har den inte hunnit bli fotad ännu.

Kollektionen har sedan starten utökats rejält och förutom ren beställningssömnad så kan jag idag erbjuda ett antal modeller på både byxor, bodies, tröjor, tunika och klänningar i grundkollektionen. De flesta modeller är väl beprövade av min son och sedan konstruerade i storlekar mellan 62-128. Förutom dessa kläder så erbjuds en del tillbehör såsom haklappar, mössor, väskor, förvaringar och dynor.


Kollektion

Byxa Widde - Pösig byxa med sidosöm och resår i midja och benslut
Byxa Ecoo - Mudd-jeans
Byxa Softy - Muddbyxa
Byxa Pantie - Pantalong (med eller utan benmudd)
Body long R - Med lång raglanärm och sprund i raglansöm
Body short R - Med kort raglanärm något vidare halsringning och sprund i raglansöm
Tröja Tischa long R - Med lång raglanärm
Tröja Tischa long N - med lång vanlig ärmskärning
Tröja Tischa short R - Med kort raglanärm och något vidare halsringning
Tröja Olle - Utanpåtröja med raglanärm och mudd i nederkant
Tunika Ami L - Tunika med lång eller kort ärm
Klänning Lotti - Snäv klänning med omlotthals
Klänning Zingo - Singoallaklänning
Klänning Allie - Snäv klänning med linnemodell
Klänning Saga - Finklänning med veck, puffärm och broderade detaljer
Klänning Sunny - Försklädesklänning med omlott fram